Hidden Orchestra Transformations

Hidden Orchestra Transformations

Играем си на скрити думички и смислена криеница с Joe Acheson от Hidden Orchestra

joe achesonаз: Крайно време е вече да не се криете, а да ви чуя на живо на 21 ноември. 🙂  Спомням си, когато през април 2014 г. ви предстоеше концерт с Tricky в НДК, но претърпяхте инцидент и не успяхте да дойдете. Добре, че никой не пострада… Време мина от тогава, а вълнението заради концерта ви тук е още по-силно, защото вече имате и нов албум Reorchestrations… Какво се промени през изминалата година?

Joe Acheson: През изминалата година направихме много промени при изпълненията на живо – вместо да използваме само електронен хардуер (е, аз все още го използвам за loop ефекти) се ориентирахме към софтуера Ableton, който ни помага да се изразяваме по-красиво музикално, да изследваме и манипулираме всеки звук по нов начин. Освен това поработихме и върху визиите по време на живите ни изпълнения, за което спомогна дългогодишната ни колаборация с Tom Lumen, който е неизменна част от екипа ни по време на турнето.

Скритият оркестър иска да излезе наяве с различна визия след 5 години на сцената?          Acheson:Всъщност ние просто се опитваме да свирим на живо музиката, която създавам – нямаме някаква възвишена мисия или нещо такова. Още от самото начало се опитвам да намеря начин да представя соло проектите си на сцена, по начин, който да въздейства, а не просто да пускам DJ set или Live PA.

Как се запозна с другите членове на Hidden Orchestra –  Poppy Ackroyd, Tim Lane и Jamie Graham?
Joe Acheson: Учих музика заедно с Poppy и Tim в Единбург, даже създадохме банда заедно с още няколко души. Когато за първи път ми предложиха да представя соло проектите си на сцена, ги помолих да се присъединят към мен. Скоро осъзнахме, че един барабанист няма как да покрие различните нива при перкусиите, които програмирам за музиката на Hidden Orchestra. Местната сцена ни събра с Jamie, който впоследствие също се скри в оркестъра.

Сговорна дружина планина повдига… или цял оркестър скрива. 🙂 Какво означава Reorchestration?
Joe Acheson: Reorchestrating е традиционна техника в класическата музика, при която композитори избират част от произведение на друг композитор и го променят, придават му различни нюанси и значение. Както е при реоркестрацията от Морис Равел на „Картини от една изложба“ от Модест Мусоргски. Исках да наложа същия принцип на трансформация на парчета от други музиканти – не посредством ремикси и подобрения, а чрез различна интерпретация, която да пасва на стила на Hidden Orchestra. Оставих оригиналните парчета недокоснати, просто добавях пластове хармония и ударни бас линии, за да обогатя и преобразя първоначалната композиция.

А това надграждане може ли да направи звученето ви достъпно за по-широка, масова публика?
Joe Acheson: Лично аз винаги съм се стремял да създавам музика, която е експериментална и интересна, но едновременно с това е отворена към масовата аудитория. Важно е да има музиканти, които да нарушават границите с екстремните си концепции, но за мен е изключително ценно усилието да накарам хората наистина да изпитват удоволствие от музиката ми.

Изпитваме удоволствие с Hidden Orchestra и Sofa Surfers на 21 ноември в Mixtape 5.

https://www.youtube.com/watch?v=PYxEfu3y-YI

This post is also available in: en