BALKAN -ът STATION пази своя бас

Balkan Station

BALKAN -ът STATION пази своя бас

снимки: Contemporary Bohemians

Искърското Дефиле е едно от най-красивите и девствени места в България. С неговата зашеметяваща природа, мистика и съдбоносни събития. До ден-днешен, то продължава да приютява всички дръзнали да познаят чара му, запазвайки тайните им…

Спирка „Балкан“ е една от най-малките и закътани дестинации из Дефилето. Сгушена в топлата прегръдка на Горската обител и река Искър… това е едно уникално място. Едва няколко вилни къщи формират тамошния хабитат. Единственото, което може да се чуе са птичките, реката и кретащият по линията влак. Хабитат, който в последните години оживява. Оживява благодарение на музиката. Музиката, която връща Живота в този прекрасен, но за съжаление опустял район…

…Една вила край реката. Вила, като всяка вила-къща, двор, дървета. Къща край реката, но по-специална. Къща, която приютява Музиката и Хората, а с тях и Живота…Това не е първото такова събитие там. От няколко години се организират големи партита с trance и techno музика. Сега бе ред на негово Величество Drum n Bass-а.

12004880_1145759835491380_3955562157802962509_nВсичко започна още от Централна ЖП гара. Организаторите се бяха погрижили да имаме комфортно бас пътуване. За целта разполагахме със специален “d’n’b вагон“. От европейските – чист и спретнат, с колони, пълен с млади хора, танцуващи на liquid-а на Crash и Kickon, под римите на ALEXANDRINA. Чувството беше все едно си на екскурзия с класа, а класната ти пуска дръм и бас. Всички отивахме на бас екскурзия из Дефилето. Влакът пъплеше спокойно и бавно из красивите завои, разкриващи ни прекрасните гледки на местността… Пристигнахме по-бързо, отколкото ни се искаше. Слязохме петдесетина човека и се насочихме по стръмната и китна пътека, водеща към вилата…

Слизайки надолу по пътеката се изненадах, че няма музика. Долу кипеше усърден труд… Веднага попитахме човек, който любезно ни казваше да минаваме по пет човека през моста – Защо е тихо?. Той ни отговори, че има лек проблем с електричеството, но скоро всичко ще се оправи… Идеално. Време за „плаж“ и релакс.

Организаторите се бяха погрижили да ни е удобно и уютно – хамаци, импровизиран „хол“ с дивани, барове, БАЛКАНска кухня, „гъбки“ за сядане… горски лукс. Време, в което имахме възможност да се насладим на спокойствието и заобикалящата ни природа. Всеки преминаващ влак ни поздравяваше надувайки „клаксон“, огласящ цялото Дефиле…

Проблемът с тока изчезна и Funktion-one-ът оживя (най-добрият звук изобретен до сега).Чистият звук и наситеният бас отекнаха из цялото Дефиле. Кръгът се отвори и предстоеше да се затвори на другия ден по някое време сутринта. Зад пулта предстоеше да застанат 25 артисти -българският d’n’b елит и няколко чуждестранни гости- L 33 /EATBRAIN, Lifted/, MONOTYPE /DOUBLE UV/, COOBY SELECTA /MAST NETLABEL, Serbia/, DIL KASHMIR & MC PRIMITIF /Teuf Kulture, Spain/, SMARTECH /TARGET DOG, FSS/, MISHY & INVISIBLE LANDSCAPE /Bass or Die, Moldova/, FIKS /Chronic Vibez/, HIGH ROLL /Formation Records, HMSU/, Ivo Graves /UNDER CARILLON/, CRASH /Champion Sound DNB, Camp Sessions/, MC CHIBOOK /Гръм и Бяс/, DTK /Audio Avangarde/, HARIZATA /Breakalicious, Гръм и Бяс/, KICKON /Champion Sound DNB, Camp Sessions/, KRIVAK /Chronic vibez, Target Dog/, BRUHU /Liquidizer, Backyard/, ALEXANDRINA /Liquidizer/, KIGAMI /Metafiziq/, GOMEZ /Chronic vibez/, HYDRASHOCK /Digital Nightmarez/, PANEGA /Гръм и Бяс/, MC HEMA /IBSS/, Kenobi /Гръм и Бяс, Breakalicious/ и Faith /Warfare Recordings/…

Дръм и Басът потече. Откриването бе поверено на Кenobi, който направи бас и liquid селекция. Час след него започна и Ivo Graves в тандем с г-н Жиров-live барабани. Много добре изграден и конструиран сет от експериментално звучащ бас. След колаборацията с Ivo, барабаните се пренесоха и при HYDRASHOCK, перфектно допълнение към неговата дълбока и мрачна дръм селекция. За да не изброявам и обяснявам за всеки по отделно, и да не пропусна някой, ще продължа по-общо, описателно като усещания, моменти и музика…

Така… Следващите, четири-пет артиста, които следваха по мое лично мнение, не успяха да нацелят точното звучене и ритъм. Какво имам предвид ли? Просто е…от 20:00 ч. до към 23:00-00:00 ч. дръмът подхождаше повече за музика в малките часове, а не за подгряване на партито, което продължава 12 часа. Проблем, който дискутирахме, бе че по-тежката музика в този час изморява хората. Губеше се реална представа за времето. Липсваше градацията в музиката. След първите три много добре селектирани сета, следващите преминаха директно в друго ниво, без преход. В леко хардажестата ниша. На дръмът нищо му нямаше, просто не бе за този час. Идеален момент за социализация с хора, любуване на перфектно 3Dmapping шоу, визуализации, светлини в хармония с природната среда и атмосфера. Хубавото е, че партито тепърва започваше и най-доброто предстоеше. След според мен слабото представяне на чужденците и на моменти ужасяващата и нахална, непрестанна намеса на MC-тата, нещата започнаха да се случват по правилния начин, дойде правилна селекция и време…

RESTART

Часът бе около 23:00, когато на сцената се завърнаха българите. Бе време за старата школа – CRASH b2b KICKON. Двамата герои ни представиха много хубав микс от класически bass и лиричен liquid с нежни вокали. Разбира се, за къде без Добрият старец jungle-ът. Ето така се подгрява обстановката… Хората вече бяха хапнали, понапили се, отпочинали и най-вече събрали се и готови за парти. Сега нещата вече можеха да започнат. След тях бе ред на Умната технология, техноидната бас машина SMARTECH. Той веднага заби с неговият машинално звучащ бас, перфектно вписващ се в обстановката, в симбиоза с металното произведение на изкуството, изписващо DRUM N BASS. Надпис, който оживяваше цяла вечер по различен начин, благодарение на мапинга. След като SMARTECH успя да раздвижи всички, бе ред и на пионерите в drum n bass културата в България и едно от най-виновните хора да се случват такива партита – HIGH ROLL aka Mocks b2b Konspirator.

newДвамата направиха невероятен сет. Както казаха MCтата – DnB from another level…Едно от малкото неща на място в дрането им. Типичното бас звучене, идващо от недрата на земята и пресъздадено през невероятната система на Funktion-one, която просто създаваше вакуум. За съжаление всички артисти имаха по едва час на разположение. Не можеха да разгърнат цялостна музикална концепция и структура, но така беше по-забавно. Влизахме в бас въртележката, която смилаше всичко по пътя си, а и отвъд него…

След КЛАСИКАта в българската dnb сцена, а и от известно време и извън България, дойде време за една от световните надежди в тази култура. Разбира се, става въпрос за младия талант от Градът на Болярите – L 33. Деян издава парчета за едни от най-влиятелните лейбъли в историята на тази музика – Lifted Music, RAM, EATBRAIN, Renegade Hardware и много други. Разликата между HIGH ROLL и него веднага се усети. Модернистичното му, машинално (по един странен начин), но много приятно звучене смесваше в себе си много музикални, космически и агресивни звуци. Те надъхваха с интересен стил и характер. Веднага бяхме разтърсени от една бас лавина, носеща се сякаш само за нас… идваща от Искъра. Нещата вече са съвсем различни. От момчето, което имаше леки mixing проблеми и не толкова добра цялостна идея за сета не е останало нищо. Безгрешен в миксирането, със самочувствие (заслужено), за един час успя да ни докара при Кораба майка, който да ни натовари, повози из Космоса и да ни върне обратно на време за следващите големи българи – DTK aka Dark Technik (който съм слушал да пуска хард техно, техно, но не и бас) и съмишленика му в b2b схватката – BRUHU, който по никакъв начин не мога да кажа, че харесвам като музика, но… Но този път бе различно. Техникът заслужи прозвището си напълно – мрачно и много технично и дълбоко миксиране. А BRUHU влизаше с много гангстерски и плътно звучащ Гръм и Бяс. Невероятен b2b сет. Най-добрата колаборация между различни артисти за вечерта.

След тях следваха едни от любимците ми PANEGA b2b MONOTYPE – представители на класическия jump up или wooub-woub-wouble стил. Абсолютни класици. Напълно различно звучене от всички досега. Музика, която сякаш размества всичко в теб, за да го намести в правилната честота, а след това не искаш да се настрои на нищо различно. Убийствен ритъм… (R.I.P. за тревата пред сцената). След тези подскоци вече нямаше какво повече да се случи. Батериите свършиха. Тепърва предстояха FAITH и HARIZATA, но тях трябваше да ги изслушам, релаксирайки в camp базата.

Eдна от най-прекрасните локации за парти на открито, на които съм присъствал. Невероятна организация, звук, светлини, бар, комфорт, атмосфера, адски красиви жени… (уау наистина!). Спокойно мога да заявя, че това бе най-добрият дръм и бас open-air, на който съм присъствал. И едно от най-добрите dnb партита, като цяло. Имаше и слаби, но силните моменти бяха в пъти повече. Не бях ходил на drub и bass от почти година, поради различни съображения, но както написах в ивента много преди партито, че усещам какво ще стане – Balkan Station ме накара отново да искам да посещавам такива събития. Благодаря за прекрасните моменти, надявам се да се видим догодина и следващия път с по-малко MC-та.

(peace)

Вижте също и: